Επισκέφτηκα έκθεση του Γιάννη Κουνέλλη όταν ήμουν 20 χρονών. Ήταν στη gallery Bernier όπου είχε κάνει αρκετές εκθέσεις. Τα υλικά του ήταν ξύλα από πλοία και καρφιά αλλά και λαμαρίνες και καραβόσχοινα. Εντυπωσιάστηκα. Από τότε διάβαζα για τον καλλιτέχνη που μιλούσε σπαστά ελληνικά και άψογα ιταλικά. Ήταν πρωτότυπος και μέλος της ομάδας- γενιάς των: Βλάση Κανιάρη, Νίκου Κεσσανλή, Λουκά Σαμαρά, ο Κώστα Τσόκλη και Χρύσα.
Όλοι αυτοί οι καλλιτέχνες έδωσαν στο καθημερινό ή το ευτελές, ψυχή, το "έντυσαν" με παρουσία ενώ είχε ήδη καταγράψει απουσίες και μνήμες.
Ο Γιάννης Κουνέλλης είναι ευρέως γνωστός ως μία από τις ηγετικές φιγούρες του κινήματος της arte povera και ένας σημαντικός καλλιτέχνης που η πρακτική του συμπεριλαμβάνει ζωγραφική, κολλάζ, γλυπτική, περφόρμανς, σχέδια για το θέατρο και την όπερα.
O Κουνέλλης είναι διεθνώς αναγνωρισμένος ως ο οπτικός φιλόσοφος που χτίζει μία νέα αλφάβητο ετερόκλητων υλικών, ένα βιωματικό λεξιλόγιο, στο οποίο τόσο η μνήμη όσο και ο άνθρωπος, διαδραματίζουν έναν κυρίαρχο ρόλο. Συνδυάζοντας πρωτογενή ή βιομηχανικά υλικά όπως κάρβουνο, χρυσό, φωτιά, ωμό κρέας, πέτρες, ατσάλι, ζωντανά άλογα, και μουσική, τα έργα του θέτουν θεμελιώδη ερωτήματα και σκηνοθετούν με δραματικό τρόπο την ποιήση του σύγχρονου κόσμου.
Ο Γιάννης Κουνέλλης γεννήθηκε στον Πειραιά στο 1936. Παρακολούθησε τη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, και το 1956 εγκαθίσται στη Ρώμη για να σπουδάσει στην academia di belle arti. Η πρώτη του ατομική έκθεση με τίτλο “l’alfabeto di kounellis” στην galleria della tartaruga στη Ρώμη θεωρείται ως προπομπός του κινήματος της arte povera το 1967.
Έχει πραγματοποιήσει σημαντικές ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων: ambika p3, london, 2010, neue nationalgalerie, berlin, 2008, museo d’arte contemporanea donnaregina, naples, 2006, museo nacional centro de arte reina sofía, madrid, 1997, moca, chicago, 1986, και η περιοδεύουσα έκθεση στα: stedelijk van abbemuseum, eindhoven, obra social, caja de pensiones, madrid, the whitechapel art gallery, london και στο staatliche kunsthalle baden-baden, 1981. Ο Κουνέλλης έχει ένα artist room στην tate modern, και έργα του συγκαταλλέγονται στις συλλογές του μουσείου guggenheim και moma στη Νέα Υόρκη, ανάμεσα σε άλλα Μουσεία και συλλογές παγκοσμίως.
Έχει πραγματοποιήσει σημαντικές ατομικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, μεταξύ των οποίων: ambika p3, london, 2010, neue nationalgalerie, berlin, 2008, museo d’arte contemporanea donnaregina, naples, 2006, museo nacional centro de arte reina sofía, madrid, 1997, moca, chicago, 1986, και η περιοδεύουσα έκθεση στα: stedelijk van abbemuseum, eindhoven, obra social, caja de pensiones, madrid, the whitechapel art gallery, london και στο staatliche kunsthalle baden-baden, 1981. Ο Κουνέλλης έχει ένα artist room στην tate modern, και έργα του συγκαταλλέγονται στις συλλογές του μουσείου guggenheim και moma στη Νέα Υόρκη, ανάμεσα σε άλλα Μουσεία και συλλογές παγκοσμίως.
Νότα Χρυσίνα
Η Arte Povera διαλέγεται με τον θεατή μέσα από θραύσματα υλικών, εννοιών, λέξεων, καθώς και μέσα από έναν νομαδισμό, που επιτρέπει την αποφυγή της συνοχής και την συνεχή μετατόπιση από τον πίνακα καβαλέτου στην τοιχογραφία ή στην κατασκευή στο χώρο. Ακατέργαστα, ασήμαντα και ευτελή υλικά όπως πέτρα, άμμος, ξύλο, παλαιές εφημερίδες, μεταλλάσσονται σε αισθητικά προϊόντα με πνευματική ενέργεια. Η Arte Povera με ένα προκλητικό πνεύμα άρσης του εκπολιτισμού, φιλοδοξεί να αποκαταστήσει μια άμεση επαφή με τα φυσικά υλικά, όπως πηλό, κάρβουνο, πέτρα, γυαλί, υφάσματα, φυτά, ζώα και να ευνοήσει την ανταλλαγή μεταξύ αντίθετων πόλων ενέργειας. Καλείται ο θεατής να επαναπροσδιορίσει την στάση του απέναντί τους ενεργοποιώντας μνήμες και εκμεταλλευόμενος συνειρμούς. Καθίσταται συμμέτοχος στη διαμαρτυρία ενάντια στην τυποποίηση και την υποτιθέμενη αποδοτικότητα του μοντέρνου τεχνολογικού πολιτισμού, συλλαμβάνοντας το νόημα του φευγαλέου και του ευμετάβλητου.
http://www.galerie-lelong.com/fr/artiste-jannis-kounellis/estampe-3561-sans-titre-inri-lithographie-boules-de-billard.html
http://www.galerie-lelong.com/fr/artiste-jannis-kounellis/estampe-3561-sans-titre-inri-lithographie-boules-de-billard.html
"Απορρίφθηκε από την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών στην Αθήνα και έτσι το 1956 εγκαταστάθηκε στη Ρώμη όπου σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Αργότερα ήταν καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών του Ντίσελντορφ. Ήδη από τις αρχέ...."Από τη Βικιπαίδεια,
ΑπάντησηΔιαγραφή