Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

ΤΡΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ του ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΧΑΤΖΗ




 ΧΩΡΙΣ ΕΣΕΝΑ


Εκατοστά γενέθλια κι αν κάνω
κι αν έχω δίπλα μου χίλιους ανθρώπους
κι αν έρθουν να με δουν απ’ άλλους τόπους
εσένα πάντα φως μου θα ζητάω
που μ’ έμαθες να ζω και ν’ αγαπάω.

Ανούσια η ζωή χωρίς εσένα
σαν τους σταθμούς
τους σκοτεινούς
που δεν περνάνε τρένα.  

Αν αποκτήσω δόξα και παλάτια
εκατομμύρια ευρώ και να κερδίσω
και αν τον κόσμο εκατό φορές γυρίσω
θα λέω η ζωή έχει κεσάτια
τα φωτεινά σου αν μου λείψουν τα δυο μάτια. 



ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ 15-11-2009 


ΣΟΚΟΛΆΤΑ


Δεν είμαι παιδαράς μα ούτε κοιλαράς
και πρέπει να προσέξω
τι τρώω τι θα πιω να μην παρασυρθώ
για Πάσχα να νηστέψω.
Έχω συμβιβαστεί και περιορισθεί
σε φρούτα  και σαλάτα,
κι από το πουθενά μου σκάει ξαφνικά
φουντούκι σοκολάτα.


Πώς να αντισταθώ και πώς να αρνηθώ
με σκέψεις αμαρτάνω,
να βγάλω το χαρτί για να την δω γυμνή
κι ας πέσω να πεθάνω.
Σίγουρα ναι θα πω  και θα παραδοθώ
τυφλά στην πρόκλησή της
ν’ αγγίξω τρυφερά έστω για μια φορά
το σοκολά  κορμί της.


Όσο για την ψυχή κάνω ανακωχή
σπάω την συμφωνία
και λέω μοναχός, είναι πολύς καιρός, 
δεν βγαίνει με νηστεία!
Στη αμαρτία αυτή δεν κάνω το παπί
γουστάρω να πληρώσω,
ύστερα θα πλυθώ και θα προσευχηθώ
και την ψυχή θα σώσω.


ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ 3-4-2009


ΚΤΥΠΩ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ


Κτυπώ στον υπολογιστή
κι αυτός μου απαντάει
με γράμματα και με φωνή
 τι κάνεις με ρωτάει,
κι εγώ του λέω πως πονώ
που έχω μείνει μόνος
βγάζει ερωτηματικό
δεν ξέρει τι είναι πόνος.

Είναι ο δίσκος του σκληρός όπως και η καρδιά σου
που έφυγες και με άφησες να λιώνω μακριά σου.
Είναι το διαδίκτυο σαν τα δικά σου δίχτυα
και με τα δύο μπλέχτηκα  και λιώνω στα ξενύχτια

Χάριν στον υπολογιστή
φίλους δεν έχω τώρα
η κοινωνία πιο κλειστή
στης μοναξιάς την χώρα.
Λογισμικά  και κείμενα
και mail μέρα νύχτα
τα χάδια μου σου στέρησα 
και παίζω με τα πλήκτρα.

Googlάρισα στη φτώχια αυτή
κι απάντηση δεν παίρνω
απ’ ένα άψυχο κουτί
σαν τι να περιμένω;
Τον ρώτησα αν μ' αγαπάς
μα η λέξη έχει σβήσει
με τι μυαλό με τι καρδιά
να με κατανοήσει.

ΚΑΛΛΙΘΕΑ  19-11 -2007 


Ο Νικόλαος Παπαχατζής γεννήθηκε στο χωριό Κάτω Παναγιά (κοντά στην Κυλλήνη στον Ν.Ηλείας),οι κάτοικοι του οποίου προέρχονται από τα παράλια της Μικράς Ασίας. Έτσι τα μουσικά του ακούσματα ήταν από την Μικρασιατική και Αιγαιοπελαγίτικη παράδοση.
Από μικρός άκουγε στο ραδιόφωνο, (ένα από τα λίγα μέσα ενημέρωσης της εποχής), εκπομπές που λείπουν σήμερα όπως «η ραδιοφωνική βιβλιοθήκη» και «το θέατρο στο ραδιόφωνο», ακούσματα που πλαταίνουν τη σκέψη και η φαντασία γεμίζει εικόνες.
Σε ηλικία δεκατεσσάρων ετών πήγε σχολείο στον Πύργο όπου έγραψε τις πρώτες του σάτιρες καθώς και ορισμένα ποιήματα. Από 20 ετών ήρθε στην Αθήνα για να συνεχίσει τις σπουδές του, όπου και διαμένει μέχρι σήμερα.
Συνέχισε το συγγραφικό του ταλέντο όταν εισήχθη στην εκπαίδευση στη Σιβιτανίδειο Σχολή ως καθηγητής.    Στα επόμενα χρόνια η πένα του δεν παρέλειψε να αναφερθεί στη Σχολή αυτή γράφοντας ποιήματα και στίχους, ένας εκ των οποίων έχει μελοποιηθεί. 

Σχετικό βίντεο βρίσκεται ανερτημένο στο διαδίκτυο με τίτλο « Ερωτική επιταγή»
Είναι παντρεμένος με την αγαπημένη του Ιωάννα και έχει μία κόρη.
Στίχους του έχει μελοποιήσει και ερμηνεύσει, ο μοναδικός στο είδος του, Παντελής Θαλασσινός με το γνωστό παραδοσιακό του ταμπεραμέντο.   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου