Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2022

Ρωμανός "Βόλτα στην Πόλη"

 

  ΡΩΜΑΝΟΥ*

   Βόλτα στην Πόλη

                                                                                                        (Προδημοσίευση)

 

Στους φίλους και τις φίλες

Παράθυρο

Μια ανθοδέσμη προβάλλει γεμίζοντας το κενό τού παραθύρου

Όλος ο κόσμος χωράει

Περιέχει όλα τα χρώματα

Ο ουρανός ελπίζει

Πάντα ελπίζει

Κοίτα ψηλά όταν το χρειάζεσαι


Αφηρημένο

Μα τι ;

Δυστυχώς

Πιθανώς

Διαρκώς

Επανάληψη

Χάσιμο και πλάσιμο

Ευτυχώς



Βράδυ

Είμαι ένα ερείπιο   /γυαλιά πεταμένα ολόγυρα

Γυαλιά βρώμικα

Δεν μπορώ να δω την αντανάκλασή μου

Ένα απόκοσμο άρωμα ποτίζει το τοπίο

Αφιλόξενο  

Ο αέρας φυσά για ν’ ακούσει τον αντίλαλό του

Δεν επιθυμεί διάλογο

Δεν χωράει ν’ ακούσει

Ο ουρανός στολισμένος πύριν’ άστρα

Περιμένουν παράγγελμα

Πέτρες ορθώνονται σαν γλυπτά

        σαν αναμνήσεις

 στις σκιές τής διάχυτης νύχτας

Τα φύλλα των δέντρων μουρμουρίζουν πονεμένα, απορημένα

Το καθένα επιτελεί τη λειτουργία του χωρίς συνεργασία

Κουράστηκαν βλέπεις

Θέλουν να απολαύσουν τη νυχτιά

Αυτή

           την ερειπωμένη

                   με ό,τι τους απέμεινε



Τάξη

Μυρίζει κρέας  - ναι όντως

Βαφτίζει εμένα, εσένα

Βέβαια  

Εξώφυλλο άηχο

Κάπως  

Πυξίδα μικρή

Λόγω ήλιου

 

                                                                          Γυναίκα

                                                                   Ζουμερός κύκλος

                                                                   Μυρωδιά λεμονιού

                                                                   Κλαράκι λεπτό

                                                                   Βλέμμα και κατανόηση

               Σπίθες φιλοξενεί

                                            Φέγγεις ευκίνητη πυγολαμπίδα

     Βρίσκεσαι παντού



Νυχτερινό

Το άρωμά σου είναι απαλό

        Αεράκι εισέρχεται στα ρυτιδιασμένα πνευμόνια τής πόλης

Χαμόγελο χαρίζεις

Μορφή στο απολιθωμένο

Πιτσιλιές και φυτίλι

Έχεις στο χέρι σου

Καπνό

Ο πηλός βρίσκει ανάσα




Μαύρο

Έχουμε πόλεμο.

Η κουζίνα με το δωμάτιο. Δωμάτιο εναντίον κουζίνας.

Η κουζίνα με τα μυγάκια της και με τα μείγματα των κέικ

Το κέικ φουσκώνει στο φούρνο

Αναδύει αρώματα ψημένης ζύμης με κομμάτια σοκολάτας

Το δωμάτιο ανοίγει το παράθυρο να αναπνεύσει από τη δυσοσμία

Το δωμάτιο προσπαθεί να περιφρουρηθεί

Μα η κουζίνα μπαίνει από την κλειδαρότρυπα με τη βεντάλια                                                                                 τής μυρωδιάς

Περιπολία τής κουζίνας

Η κουζίνα είχε το δωμάτιο εξοχικό για να περνά το   σαββατοκύριακο

Το δωμάτιο αναπαράγει ήχους ριζοσπαστικούς

Η κουζίνα ανταπαντά με χορούς, λόγια παιδικά, χαρά ανείπωτη

Όμως ριπές πυροβόλων όπλων κάνουν τρύπες στους τοίχους τού

                                                                        δωματίου

Μάχη πραγματική 

Τα σκεπάσματα ανήσυχα, αναποδογυρισμένα, ετοιμοπόλεμα

Το μαξιλάρι φυλά τσίλιες

Η γλυκιά λόγχη τής κουζίνας εξοντώνει το δωμάτιο

Η καρέκλα τρίζει, το γραφείο βογκά, η πρίζα φλέγεται

Η βιβλιοθήκη, αχ αυτή η βιβλιοθήκη, αναστενάζει

Η κουζίνα ανταπαντώντας κάνει πτήσεις που διαταράσσουν τα

                                           όρια των διαμερισμάτων-κρατών

Ουδέτερο έδαφος το μπαλκόνι

Η κουζίνα το οικειοποιείται

Παρακολουθεί τις ενέργειες τού δωματίου

Το καλεί στην τραπεζαρία να διαπραγματευτούν

Το δωμάτιο δεν θέλει να χάσει το έδαφός του

Η διαπραγμάτευση ωστόσο ξεκίνησε

                                                Κορεσμένο το κλίμα  

Τα πιάτα έρχονται σαν πλοία πάνω στο τραπέζι

Τα πιρούνια σαν πύραυλοι  

Τα κουτάλια σαν πυροβόλα

Η κουζίνα θυμωμένη πάει στο χώρο της

Επιζητεί να καλοπιάσει το δωμάτιο

Δίνοντάς του οικόπεδα από τυροπιτάκια

Το δωμάτιο υπακούει και βράζει

Οργανώνει σχέδιο

Να σταθεί στα πόδια του

Να ξεφύγει από την κουζίνα  

 

Υπάρχει αέρας δωματίου στο δωμάτιο

Δεν εγκαθίσταται το άρωμα των αποπνικτικών μειγμάτων τής κουζίνας

Στις μείζονες αυλακώσεις των κάδρων τής πόρτας

Παίρνει απόσταση το δωμάτιο  

Αναπνέει, χρωματίζεται, ξεδιπλώνεται

Γίνεται σιγά-σιγά Ανεξάρτητο κράτος


Το φλυτζάνι

Βουτηγμένο στο νερό

Επιπλέει

Αδειανό

Περιορισμένο

Ο νεροχύτης είναι τα σύνορά του

Τα πιάτα έρχονται απειλητικά πάνω του

Το στριμώχνουν, το βυθίζουν, επανέρχεται στην επιφάνεια

Όσο πιο αδειανό τόσο καλύτερα

Μπορεί και επιπλέει, ελίσσεται

Όταν το πλύνω θα το σώσω από τον αγώνα του να μην βουλιάζει να μην σκεπαστεί από τα εγωκεντρικά κατσαρολικά

Που εκτοξεύουν τα λίπη τους

Όταν το σκουπίσω 

Θα είναι ασφαλές, καθαρό, διαφανές

Και θα καθρεπτίζει τον εαυτό του

 

 

    Άτιτλο

    Φύση αναλφάβητη

Νους λευκός

 Σαν χαρτί νεογέννητο

   Κυριακάτικος καφές

Ήλιος και αρχή

 

Σελιδοδείκτης

Ουρανοξύστης των χαμόγελων

Συκομαϊδα στ’ αστροπελέκια τής όχθης

Πλανητάρχης η ανάσα των γραμμών

Στην άξαφνη μελέτη των βιβλίων

Τυπωμένες υγρές γραμμές των δρόμων

Αλέτρι 


 

Η Κούπα (αφανές Calligram)

Χερούλι μιας στιγμής

Στον πυθμένα τής κύκλωσης

Χορευτής οριζόντιος

Στο καϊμάκι τής απλούστευσης τού λευκού

 

 

 

Χωρίς όνομα

Όρθιος

Με το χέρι στη μέση

Μια πολιτεία ξεκινά πάλι

Είναι φθινόπωρο

Νέες αφίξεις γράφονται με κόκκινα γράμματα στον πίνακα

Βαθιά ανάσα το σκοτάδι να μην βουλώσει την ευκαιρία μας

 


Καθρέπτης

 Το κενό τού καθρέπτη

Μια άβυσσος που βυθίζεσαι

Σα να υπάρχεις σε δυο κόσμους

Ο δεύτερος τής αβύσσου

Μια έρημος φωτεινή

Μονόχρωμη

Εμφανίζεσαι και χάνεσαι

Ζαλάδα φέρνεις

Περπάτημα

Κατέβηκα

τα σκαλιά

        να πάω

σε άλλη πολιτεία  

Στην άκρη τής αποβάθρας φάνηκε

Σερνόταν

Αγκομαχούσε

Μια σπιθαμή ήταν

Καφέ, πορτοκαλί ίσως και κόκκινο να είχε

Οι περαστικοί δεν την είδαν

Συνέχισαν τη μέρα τους

 

 

     Τατουάζ

Έχω ένα τατουάζ

Που με γυμνά μάτια δεν φαίνεται

Ξετυλίγει τη θλιμμένη γραφή του

Σε μέρες γιορτινές

Σώμα δεν έχει

από εμένα ζει


© Ρωμανός

Η παρούσα πλήρης δημοσίευση επιλογής ποιημάτων-εικαστικών αφορά στο ηλεκτρονικό λογοτεχνικό περιοδικό «Cantus Firmus». ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή αυτών των κειμένων και οποιαδήποτε χρήση των συνοδευτικών εικαστικών εικόνων καθ’ οιονδήποτε μέσο ή τρόπο, τμηματικά ή περιληπτικά, χωρίς γραπτή άδεια του δημιουργού, βάσει του νόμου 2121/1993 και της Διεθνούς Σύμβασης της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με το νόμο 100/1975). Επίσης δεν επιτρέπεται καμία μετατροπή, χρήση ή αλλοίωση οποιασδήποτε εικαστικής εικόνας που συνοδεύει το κείμενο χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια του δημιουργού.

 

* Ο Ρωμανός σπούδασε συντήρηση έργων τέχνης. Συνέχισε τις σπουδές του και σήμερα είναι τριτοετής φοιτητής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ). Με την παρούσα επιλογή και προδημοσίευση ποιημάτων, συνοδεία εικαστικών έργων του, από την ποιητική του συλλογή με τίτλο «Βόλτα στην Πόλη» εμφανίζεται για πρώτη φορά στα ελληνικά γράμματα.

 

Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2021

Carla Saracino “Το φέγγος”


Torre Colimena, Litoranea Salentina


 

Είναι σχεδόν η ώρα της ερημιάς,

σχεδόν το τέλος, στείρο, της επιφάνειας.

Δεν περνάς, περπατάς.

Γι’ αυτό η καρδιά δεν δημιουργεί τις μορφές,

μα τις επιβάλλει, σε σένα που χαμογελάς.

*

 

Είναι αυτές οι ηλικίες,

οι ηλικίες που αρχίζουν, γίνονται

διαφορετικές, δεν ακούν προσεκτικές κραυγές ή αντηχήσεις

μα αποκλίνουν, ανοίγουν δρόμο μες στο πλήθος,

σε αυτό το πλαίσιο όπου ζω,

ακουμπισμένη μαζί σου σε ένα νήμα

που η ζωή ύφανε προ ολίγου,

αφήνουμε ξέφρενο ό,τι βρίσκεται λίγες στιγμές

μακριά από εμάς, όταν τρώμε, πίνουμε,

τη φανέρωση του θαύματος

χωρίς συνέχεια, τη θέα

του άλλου εφικτού προσώπου σε ένα πρόσωπο,

την ύπαρξη στη φύση ενός νεκρού πράγματος

που η φύση έχει ήδη ξεπεράσει.

 

Θα μου πεις:

γίνε το πρωινό σου,

γίνε η ψυχή σου.

*

 

Αμπαρώστε τα παράθυρα, όπως έκαναν

άλλοτε. Κλείστε τα οστά μου

σε μια δεσμίδα τσουκνίδες και θερίστε

το τέλος της ύπαρξής μου, όπως άλλοτε.

Φύγετε πια για άγνωστους τόπους

αποβιβαστείτε σε αυτή την αναπηρία: τη φωνή μου.

Προτιμήστε να είναι θηλυκή και μοναδική.

*

 

Χάνεται η λιγότερο

ποιητική μέρα της ζωής μου.

Για το προνόμιο ενός

ακατοίκητου πράγματος

δεν ξέρω αν πρέπει να προσφέρω την σπατάλη

ή να σιωπήσω.

*

 

Δες πώς υποφέρει ή απογυμνωμένη προχωρά,

προσφέρεται χωρίς ένταση.

Αν εκτείνει το φέγγος της

ως έναν συριγμό που δεν έχει ήχο.

*

 

Ο θρύλος όλων των δείπνων

της ζωής μου είναι τούτος.

Σαν θορυβώδεις μπάντες χωριού

πέρασαν πάνω σε τραπεζομάντηλα

και νερό που έρεε σε νεκρά ποτήρια

που τον μήνα εκείνου του ψεύτικου χρόνου

κάποιος ήπιε.

*

 

Αγγίζει τον αιώνα η νεκρή ατμόσφαιρα

αυτού του σπιτιού που εγκαταλείφθηκε εσπευσμένα.  

 

Κάποιος το έχασε, ξεστρατίζοντας από την

πελώρια καρδιά του.

*

 

Λένε για το όραμα: μοναδικό, ουσιώδες.

Δείχνουν ένα χωριό για αρχή.

Προσαρμόζομαι, παίρνω χρόνο, παραμιλώ ίσως.

Αλλιώς ζητώ εμπιστοσύνη: φτάνει ο περισπασμός

αλλοιώνω τους τόπους, δεν υπάρχω.

Έχω την τέλεια μορφή ενός οποιουδήποτε

δώρου μου. 

*

 

Ευτυχισμένη, προχωρούσα στην απώλεια

μιας τύχης.

Είχα ζωγραφιστά μάτια και πιγούνι

σαν νυχτερινό ράμφος.

*

 

Ένα χωριό που μοιάζει στη φωτιά

υπάρχει όντως.

 

Το είδαν να θορυβεί με φλεγόμενο ράμφος

και από πάνω μια ράχη από λόφους να γίνονται στάχτη

την ώρα του γεύματος, και τα χόρτα να κροταλίζουν.

*

 

Κατάγραψε τον μικρό θάνατο κι εξήγησέ τον

στους πελάτες.

Ρίξε τον στο λικέρ μέντας ενώ

υπερχειλίζει ο χειμώνας στα ημερολόγια

και τα φώτα της εξοχής

είναι τα μάτια

συγγενών που σκορπίστηκαν στον κάμπο

των αποπλανήσεων.

Εξήγησε πόσοι είναι οι νεκροί των

περιστάσεών μας και πόσες περιστάσεις πέθαναν.

 

Δεν υπάρχει γαλήνη στα καφενεία της Κυριακής. 

*

 

Μακάρι να θυμόμουν αλλά δεν προσέχω

καθόλου ονόματα και ημερομηνίες.

Μάλλον, γνωρίζω τη φιλοξενία εκείνου που λησμονείται.

Την αισθησιακότητα του καθρέφτη που αναποδογυρίζει

και αντιγράφει το όνειρο του χθες, το προχθεσινό και το άλλο...

*

 

Θα ήθελα να επιστρέψω σε ένα αδελφικό σπίτι

φιλόξενο, να χαϊδέψω την ταπετσαρία

ή να καθίσω στην κεφαλή του μεγάλου τραπεζιού από βελανιδιά

και να τιμωρηθώ με την ορμή των πραγμάτων

που κείτονται εξαντλημένα

αλλοιωμένα από κατάχρηση ομορφιάς.

 

Ή θα ήθελα αυτό να συνέβαινε σε τόπους

κάποιας Ανατολής ανώτερης από εκείνη που σκέφτηκα.

Κάποια Ανατολή που επανασυνδέθηκε με την καρδιά.

Το αποκορύφωμα, το φέγγος. 

 

 

Μετάφραση: Μαρία Φραγκούλη


 

Η Carla Saracino (Maruggio, 1980) σπούδασε ιταλική φιλολογία στο Πανεπιστήμιο του Lecce. Ζει και διδάσκει στο Μιλάνο, παράλληλα γράφει ποίηση και βιβλία για παιδιά. Κείμενά της έχουν δημοσιευτεί στα περιοδικά Nuovi Argomenti, lImmaginazione, l’Almanacco dello Specchio, καθώς και σε ηλεκτρονικά έντυπα όπου και αρθρογραφεί. Τα μεταφρασμένα ποιήματα προέρχονται από τη συλλογή Il chiarore, με πρόλογο του Antonio Moresco (LietoColle, 2013). Η πρώτη της συλλογή I milioni di luoghi (LietoColle, 2007) απέσπασε το Βραβείο Umberto Saba για πρωτοεμφανιζόμενο συγγραφέα.


http://monolithvolume.com 

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2021

Οδυσσέας Ελύτης - "Επτά νυχτερινά Επτάστιχα"

 



Ι

.

Όνειρα κι όνειρα ήρθανε
Στα γενέθλια των γιασεμιών
Νύχτες και νύχτες στις λευκές
Αϋπνίες των κύκνων

Η δροσιά γεννιέται μες στα φύλλα
Όπως μες στον απέραντο ουρανό
Το ξάστερο συναίσθημα.

.

.

II

.

Ευνοϊκές αστροφεγγιές έφεραν τη σιωπή

Και πίσω απ' τη σιωπή μια μελωδία παρείσαχτη

Ερωμένη

Αλλοτινών ήχων γόησσα

.

Μένει τώρα ο ίσκιος που ατονεί

Και η ραϊσμένη εμπιστοσύνη του

Και η αθεράπευτη σκοτοδίνη του - εκεί.

.

.

III

.

Όλα τα κυπαρίσσια δείχνουνε μεσάνυχτα
Όλα τα δάχτυλα
Σιωπή

Έξω από τ' ανοιχτό παράθυρο του ονείρου
Σιγά σιγά ξετυλίγεται
Η εξομολόγηση
Και σαν θωριά λοξοδρομάει προς τ' άστρα!

.

.

IV

.

Ένας ώμος ολόγυμνος
Σαν αλήθεια

Πληρώνει την ακρίβεια του
Στην άκρια τούτη της βραδιάς
Που φέγγει ολομόναχη
Κάτω απ' τη μυστικιά ημισέληνο
Της νοσταλγίας μου.

.

.

V

.

Την αφρούρητη νυχτιά πήρανε θύμησες

Μαβιές

Κόκκινες

Κίτρινες

Τ' ανοιχτά μπράτσα της γεμίσανε ύπνο
Τα ξεκούραστα μαλλιά της άνεμο
Τα μάτια της σιωπή.

.

.

VI

.

Ανεξιχνίαστη νύχτα πίκρα δίχως άκρη
Βλέφαρο ανύσταχτο
Πριν βρει αναφιλητό καίγεται ο πόνος
Πριν ζυγιαστεί γέρνει ο χαμός

Καρτέρι μελλοθάνατο

Σαν ο συλλογισμός από τον μάταιο μαίανδρο

Στην ποδιά της μοίρας του συντρίβεται.

.

.

VII

.

Το διάδημα του φεγγαριού στο μέτωπο της νύχτας
Όταν μοιράζονται οι σκιές την επιφάνεια
Της δράσης

Κι ο πόνος μετρημένος από εξασκημένο αυτί

Ακούσιος καταρρέει

Μες στην ιδέα που αχρηστεύεται απ' το μελαγχολικό

Σιωπητήριο.

Τετάρτη 20 Οκτωβρίου 2021

Κωστής Παλαμάς και κυπριακά γράμματα (22 Οκτωβρίου - 24 Οκτωβρίου)

 

Β’ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο του Ομίλου Λογοτεχνίας και Κριτικής και της Ομάδας Ηχώ της Κύπρου 1821 – 2021 με τίτλο «Απ’ των Κυθήρων τα νερά κι απ’ τους αφρούς της Κύπρος» – «Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του ’21»: Κωστής Παλαμάς και κυπριακά γράμματα



Ο Όμιλος Λογοτεχνίας και Κριτικής και η Ομάδα Ηχώ της Κύπρου 1821-2021 συνδιοργανώνουν το Β’ Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο «Απ’ των Κυθήρων τα νερά κι απ’ τους αφρούς της Κύπρος» – «Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του ’21»: Κωστής Παλαμάς και κυπριακά γράμματα, από τις 22 έως τις 24 Οκτωβρίου 2021, στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Εθνική Παλιγγενεσία με 28 ομιλητές/ομιλήτριες από Πανεπιστήμια και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς και οργανισμούς της Κύπρου, της Ελλάδας, της Γαλλίας, της Ουγγαρίας και του Καναδά.

Το συνέδριο, το οποίο τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας και εντάσσεται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Επιτροπής Εορτασμών Κύπρου 1821-2021 του ΥΠΠΑΝ, θα πραγματοποιηθεί στην Αίθουσα Εκδηλώσεων του οινοποιείου Οίνου Γη – Κτήμα Βασιλειάδη, στο Όμοδος. Την έναρξη των εργασιών του συνεδρίου θα κηρύξει ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, κ. Πρόδρομος Προδρόμου, ενώ η πρώτη μέρα του συνεδρίου θα ολοκληρωθεί με συναυλία του Έλληνα συνθέτη Ηλία Ανδριόπουλου με τους Θεοδώρα Μπάκα, Μανώλη Μητσιά και τη χορωδία «Άρης Λεμεσού».

Το Συνέδριο απευθύνεται α) στην πανεπιστημιακή κοινότητα της Κύπρου, της Ελλάδας και, γενικά, των ευρωπαϊκών και αμερικανικών πανεπιστημίων τα οποία διατηρούν Τμήματα Νεοελληνικών Σπουδών, β) στους μελετητές του Παλαμά, γ) στους καθηγητές φιλολόγους της κυπριακής και της ελλαδικής Μέσης Εκπαίδευσης, δ) στους δάσκαλους Δημοτικής Εκπαίδευσης, ε) στους λογοτέχνες και στους μελετητές, καθώς και στ) στο ευρύτερο κοινό.

Με την παρουσίαση των πρωτότυπων ανακοινώσεων, κύριος στόχος του Συνεδρίου είναι η προώθηση των παλαμικών σπουδών τόσο σε επιστημονικό επίπεδο όσο και στην εκπαιδευτική πρακτική. Επιπλέον, επιδιώκεται η ανάπτυξη του κριτικού διαλόγου γύρω από μείζονες μορφές της νεοελληνικής λογοτεχνίας και των σχέσεών τους με την κυπριακή λογοτεχνία.

Στο Συνέδριο λαμβάνουν μέρος με πρωτότυπες ανακοινώσεις οι: Γιώργος Ανδρειωμένος, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας στο Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Παντελής Βουτουρής, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του Τμήματος Β.Ν.Ε.Σ. του Πανεπιστημίου Κύπρου, Λεωνίδας Γαλάζης, δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας – Επιθεωρητής Φιλολογικών Μαθημάτων Υ.Π.Π.Α.Ν – πρόεδρος Ο.Λ.Κ, Ευριπίδης Γαραντούδης, Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργος Γεωργής, Κοσμήτορας της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών, Τεχνών και Ανθρωπιστικών Σπουδών και Διευθυντής των Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων Ιστορίας του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου, Αγάθη Γεωργιάδου, δρ φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Λονδίνου, συγγραφέας και κριτικός λογοτεχνίας, Αλίκη Γεωργίου, υποψήφια δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου, Δήμητρα Δημητρίου, δρ Συγκριτικής Γραμματολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris IV) – διδάσκουσα στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, Δέσποινα Γ. Δούκα, δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Ε.Κ.Π.Α., Διευθύντρια του 2ου ΓΕ.Λ. Αγ. Παρασκευής, Κυριάκος Ιωάννου, δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., μεταδιδακτορικός ερευνητής στο ίδιο πανεπιστήμιο και συνυπεύθυνος έκδοσης του φιλολογικού και λογοτεχνικού περιοδικού Κυπριακή Εστία, Σ.Ε.Π. στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Κωνσταντίνος Γ. Κασίνης, Ομότιμος Καθηγητής της Μεταβυζαντινής και Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, Άννα Κατσιγιάννη, Επίκουρη Καθηγήτρια Συγκριτικής Φιλολογίας του Τμήματος Φιλολογίας, Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιώργος Κεχαγιόγλου, Ομότιμος Καθηγητής Νεοελληνικής Φιλολογίας του Α.Π.Θ., Δημήτρης Κοσμόπουλος, ποιητής, δοκιμιογράφος και μεταφραστής, Κώστας Κουτσουρέλης, ποιητής, μελετητής, δοκιμιογράφος, μεταφραστής, Στέφανος Κωνσταντινίδης, πανεπιστημιακός, ποιητής, συγγραφέας, Κωνσταντίνος Μακρής, λογοτέχνης, ψυχολόγος, Θεοφάνης Μαλκίδης, δρ Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών του Παντείου Πανεπιστημίου, διδάσκων στο Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος, Μαρία Μιχαηλίδου, δρ του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, πρώην επιθεωρήτρια Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ιωάννα Ναούμ, Επίκουρη Καθηγήτρια Συγκριτικής Γραμματολογίας του Α.Π.Θ., Κωστής Παύλου, δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Sorbonne, Paris-IV), Θεοδόσης Πυλαρινός, Ομότιμος Καθηγητής της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας του Ιόνιου Πανεπιστημίου, Μανώλης Στεργιούλης, δρ Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Φιλολόγων, Διευθυντής του Πειραματικού Σχολείου του Πανεπιστημίου Αθηνών, Κώστας Χατζηαντωνίου, ιστορικός, πεζογράφος και δοκιμιογράφος, Λουίζα Χριστοδουλίδου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Νεοελληνικής Λογοτεχνίας – Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Κύπρου, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου του Αιγαίου, Julien Calvié, Αναπληρωτής Καθηγητής Νεότερης Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Montpellier III, Dora ESolti, Επίκουρη Καθηγήτρια Ελληνικής Φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Eötvös Loránd της Βουδαπέστης, Tamara Vuković, διδακτορική φοιτήτρια στο Τμήμα Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου, συνεργάτιδα του Ερευνητικού Κέντρου Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κύπρου.


Επιστημονική Επιτροπή του Συνεδρίου

Πρόεδρος

Κωνσταντίνος Γ. Κασίνης

Μέλη

Νάτια Αναξαγόρου, Λάμπρος Βαρελάς, Παντελής Βουτουρής, Λεωνίδας Γαλάζης, Ευριπίδης Γαραντούδης, Γιώργος Γεωργής, Κυριάκος Ιωάννου, Θεοδόσης Πυλαρινός, Λουίζα Χριστοδουλίδου

Οργανωτική Επιτροπή του Συνεδρίου

Πρόεδρος

Λεωνίδας Γαλάζης

Μέλη

Κυριάκος Ιωάννου, Ιλιάνα Κουλαφέτη, Στέλλα Μιλτιάδου, Γαβριέλλα Παναγή, Μαριλένα Πόρακου, Μαρία Χριστοδούλου


Χορηγοί

Χορηγοί του συνεδρίου είναι οι Πολιτιστικές Υπηρεσίες του ΥΠΠΑΝ και το οινοποιείο Οίνου Γη – Κτήμα Βασιλειάδη στο Όμοδος.

Υποστηρικτές του συνεδρίου είναι το Νεοελληνικό Σπουδαστήριο Πετρώνδα του Πανεπιστημίου Κύπρου και το Πανεπιστήμιο Νεάπολις Πάφου.

Χορηγός επικοινωνίας

Ράδιο Πρώτο και Εφημερίδα Η Σημερινή


Δηλώσεις συμμετοχής στο Συνέδριο υποβάλλονται μόνο ηλεκτρονικά, μέσω του συνδέσμου από 10/9-10/10 2021: https://rb.gy/uw92tr

Facebook Event: https://www.facebook.com/events/555384952576564/?ref=newsfeed 

*Σημειώνεται ότι η παρακολούθηση του συνεδρίου είναι δυνατόν να γίνει είτε με φυσική παρουσία των ενδιαφερομένων είτε εξ αποστάσεως, μέσω διαδικτύου, μέσω συνδέσμου που θα κοινοποιηθεί σε όσους και όσες εγγραφούν.

*Στο συνέδριο θα τηρηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα του Υπουργείου Υγείας για πρόληψη της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωνοϊού.

*Θα χορηγηθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης σε όσους και όσες θα παρακολουθήσουν το συνέδριο είτε με φυσική παρουσία είτε εξ αποστάσεως.

Πληροφορίες:

T: 22 556677 | 99 762886

E: olk@olk.com.cy

W: https://olk.com.cy/

W: https://cyprusgreece2021.com/

Κατεβάστε εδώ το βιβλιάριο του Συνεδρίου με τις περιλήψεις και τα βιογραφικά των ομιλητών